Sportief pookje - Reisverslag uit Évora, Portugal van Stef Jansen - WaarBenJij.nu Sportief pookje - Reisverslag uit Évora, Portugal van Stef Jansen - WaarBenJij.nu

Sportief pookje

Door: Stef Jansen

Blijf op de hoogte en volg Stef

21 Juli 2017 | Portugal, Évora

Hallo vriendjes en vriendinnetjes,

Hier weer een bericht uit Portugal! Ik ben nu ondertussen al 3 weken actief in dit warme land en heb me nog geen dag verveeld.

De bouwwerkzaamheden schieten aardig op. De mestput is zo goed als af en de vloer van de pot ligt er ook strak bij inclusief een handtekening van mezelf. Dan kunnen ze nog eens aan me terugdenken, wanneer ze de mest uit de pot halen. Om de mestput heen is de grond verhoogd tot bovenaan toe, zodat de muren niet omvallen als de put vol zit. De put is namelijk vanaf beneden opgebouwd tot de vloer van de stal, de stal staat namelijk op een heuvel van ruim 4 meter.

Vanaf woensdag is ook begonnen met het oogsten van de eigen mais. De beregening van de pivot had de laatste dagen overuren gedraaid en de opbrengst valt nog niet tegen. De hoogte varieert van 2 meter tot een halve meter, maar met een beste kolf. Met tractoren echter niet zo veel geluk. Op donderdagmorgen brak de aandrijfas van de frontaftakas af van de Fendt met Kemper Hakselaar. Hier is een hele dag aan gesleuteld en ze konden het uiteindelijk niet meteen maken, dan maar een andere trekker achter de hakselaar. De volgende zwaarste trekker had geen fronthef, dus de chauffeur moest voor de verandering achteruit gaan rijden. Dat had hij vaker gedaan zo te zien, want het ging weer vrolijk door. Tot vandaag het ventiel van de achterband kapot ging en de band dus leegliep. Het is nu kijken naar plan C... De trekker waar ik zelf mee rijd, blijft gelukkig wel heel. Het is een oude Fendt farmer 308, maar hij heeft zeker nog pk's onder de pedalen. Ook heeft hij nog een gewone versnelling, een sportief pookje kunnen we wel zeggen. De nieuwe Fendts zijn eerder vliegtuigen met hun joystick, aldus werknemer Helder.

Vanaf volgende week maandag gaan de vaste melkers Luis en Dina op vakantie voor twee weken. Het wordt dan mijn taak samen met Ruben om de koetjes te gaan melken. Ik heb er alle vertrouwen en zin in.

Later,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Évora

Mijn eerste reis

Buitenland stage in Portugal

Recente Reisverslagen:

05 September 2017

Home sweet home

10 Augustus 2017

Aftellen

31 Juli 2017

Eat sleep milk repeat

21 Juli 2017

Sportief pookje

13 Juli 2017

Àgua de rot
Stef

In deze reis blog kunt u lezen over mijn buitenlandstage in Portugal. Ik ben Stef Jansen, 20 jaar en studeer in Dronten. Thuis, in Ossenisse, hebben we een melkveebedrijf.

Actief sinds 27 Juni 2017
Verslag gelezen: 479
Totaal aantal bezoekers 6888

Voorgaande reizen:

29 Juni 2017 - 20 Augustus 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: