Lekker eten - Reisverslag uit Évora, Portugal van Stef Jansen - WaarBenJij.nu Lekker eten - Reisverslag uit Évora, Portugal van Stef Jansen - WaarBenJij.nu

Lekker eten

Door: Stef Jansen

Blijf op de hoogte en volg Stef

06 Juli 2017 | Portugal, Évora

Dag allemaal,

Zo het eerste weekje zit er nu op. Vorige week was ik net gearriveerd en nu begin ik me al aardig thuis te voelen.

Maandag heb ik eerst nog samen met de oudste zoon van Egbert, Tom, omheining afgebroken. Dat was namelijk nog niet helemaal klaar. Wat vandaag niet afkomt, daar ga je morgen mee verder. En het is eigenlijk nog steeds niet af. Daarna heb ik samen met Helder het opdrijfhek gemaakt, wanneer spullen gebruikt worden gaan ze nu eenmaal kapot.
Dinsdag is verder gegaan met de bouwwerkzaamheden. De ruimtes voor de drinkbakken zijn afgemaakt, er zijn muurtjes gestort en funderingen gemaakt.
Woensdag was een bijzondere dag, want Ruben was jarig. Hij werd 21 jaar oud en dat moest gevierd worden. Na het werk zijn we s’ avonds uit eten geweest bij het restaurant in het dorp. Ik had al van Egbert gehoord dat het eten daar heel goed was, daar had hij niks van gelogen. Eerst kregen we een heerlijk gevulde soep met brood. Vervolgens kwamen er volle schalen met varkenslappen, speklappen, worstjes en zelfgebakken chips. Wanneer een schaal leeg was, werd er gewoon weer een nieuwe neergezet. Daarnaast was er de keuze uit een soort huzarensalade en rijst en wat schijfjes tomaat en komkommer. Portugezen zijn dan ook echte ‘groente eters’. Vervolgens kwam het toetje, een kom met een zoet dessert. Heel lekker en heel vullend. En dan ook nog eens vruchtjes. Ten slotte kwam er nog een verjaardagstaart, omdat onze vriend Ruben jarig was. Ik vond het eten allemaal erg lekker en ik waardeer Ruben er erg van dat hij me had uitgenodigd voor zijn verjaardag. Ik kon van het Portugees bar weinig verstaan, maar ik voelde me er toch bijhoren.
Vandaag, donderdag 6 juli, mocht ik na het helpen storten van een grote muur de standpalen in de stal opschuren met een staalborstel op de slijptol. Het voelde als een metamorfose. De palen werden weer helemaal roestvrij en ik veranderde in een neger zo zwart. Daarnaast waren we nog bij een oud akkerbouwertje gaan kijken, waar Egbert misschien luzerne ging kopen. Het lijkt wel typisch, dat alle oudere mannen in Portugal zo krom lopen als iets, zo’n opa-petje ophebben en heel onverstaanbaar praten. Maar verder was het een beste man.

Ik begin al aardig te wennen in Portugal en dat is een goed teken voor de rest van mijn stageperiode,

Tot de volgende,

Stef Jansen

  • 06 Juli 2017 - 22:01

    Jolanda:

    Hoi Stef, fijn dat je al een beetje gesetteld bent.
    Maak er iets moois van en geniet van je stage .
    Het is voor ons heel leuk om je verhaal te lezen.
    Nog hele fijne dagen.

    Groetjes tante Jolanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Évora

Mijn eerste reis

Buitenland stage in Portugal

Recente Reisverslagen:

05 September 2017

Home sweet home

10 Augustus 2017

Aftellen

31 Juli 2017

Eat sleep milk repeat

21 Juli 2017

Sportief pookje

13 Juli 2017

Àgua de rot
Stef

In deze reis blog kunt u lezen over mijn buitenlandstage in Portugal. Ik ben Stef Jansen, 20 jaar en studeer in Dronten. Thuis, in Ossenisse, hebben we een melkveebedrijf.

Actief sinds 27 Juni 2017
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 6881

Voorgaande reizen:

29 Juni 2017 - 20 Augustus 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: