Laatste dagje - Reisverslag uit Ossenisse, Nederland van Stef Jansen - WaarBenJij.nu Laatste dagje - Reisverslag uit Ossenisse, Nederland van Stef Jansen - WaarBenJij.nu

Laatste dagje

Door: Stef Jansen

Blijf op de hoogte en volg Stef

28 Juni 2017 | Nederland, Ossenisse

Hallo allemaal,

Vandaag is de laatste dag dat ik nog kan profiteren van mijn lieve ouders en zij van mij. Vanaf morgen 29 juni 2017 tot en met 20 augustus 2017 ben ik niet thuis te vinden, maar in het warme en zonovergoten Portugal. Daarom nu nog eventjes de laatste dingetjes voorbereiden en gereedmaken. Tas inpakken en ik ben ready to go. Morgen vertrekt taxi Valerie op tijd vanaf thuis om mij te brengen naar station Roosendaal, vanuit daar begint de reis met een treinrit naar het vliegveld Schiphol. Om 10.55 vertrekt mijn vliegtuig vanaf Schiphol Airport naar Lissabon. Mocht je me zien vliegen, zwaaien mag altijd.
In Portugal ga ik stagelopen bij een Nederlands gezin, die 13 jaar geleden zijn geëmigreerd. Ze spreken gelukkig nog steeds Nederlands, mijn Portugese kennis is momenteel namelijk nog nihil. Daar houden ze ruim 300 melkkoeien en bewerken ruim 250 hectare landbouwgrond met eigen mechanisatie. Geen tijd om stil te zitten zou je dus zeggen.
Tijdens mijn stageperiode zal ik op deze site geregeld een langdradig verslagje plaatsen over mijn doldwaze avonturen voor de thuisblijvende geïnteresseerden.
Ik heb er in ieder geval heel vee zin in, dus daar zal het niet aan liggen. Ik denk dat ik een leuke en leerzame tijd tegemoet ga.

Groetjes,

• 28 Juni 2017 - 19:22

Patricia :

Hey Stef,

Goede reis en prettig verblijf al daar.
    Komt dat gezin toevallig uit Schijf?
    Indertijd heb ik ooit exportpapieren in orde moeten maken.
    Zou een grappig toeval zijn.

Groetjes, Patricia

• 28 Juni 2017 - 19:39

Els:

Hoi Stef,

Wij wensen je heel veel (leer) plezier in Portugal!!! Geniet ervan!

Groeten, Johan, Els, Stijn, Fenne, Luuk en Lars

• 28 Juni 2017 - 20:43

Stef Jansen:

Hallo Patricia,

Ze komen inderdaad uit Schijf. Ze heetten Egbert en Diana Pijnenborg.

• 28 Juni 2017 - 21:17

Femke Steijaert :

He Stef,

Een goede reis en heel veel succes en plezier!!

Groetjes Femke

• 28 Juni 2017 - 21:49

Dian:

Hoi Stef, wat een mooi avontuur ga je tegemoet ! Wij wensen je een heel mooi verblijf in Portugal !!
    Geniet ervan en neem heel veel herinneringen mee terug !!

groetjes van Frenk en Dian